ג'ימה ארטרטון

ג'ימה ארטרטון הוא תסריטאי ובמאי אמריקאי, המכונה לפעמים "מלך הקומיקס" והוא אחד ממאמני הסרטים המצליחים ביותר בהיסטוריה. הוא נולד ב-7 באוקטובר 1967 בפיטסבורג, פנסילבניה, ומפעיל עסקי גם בתחום העיצוב הגרפי. ארטרטון היה הקול המוביל במהפכת הסרטים הקומיקס בתחילת שנות ה-2000 והביא למספר סדרות סרטים פופולריות ומצליחות.

כבר בצעירותו, ארטרטון התעניין בעולם הקומיקס והתחל לכתוב ולאייר סיפורים משלו. הוא הופיע עם יצירותיו במגזינים ונכתבים, והתמקם על המסלול להצלחה בעולם הסרטים. בשנות ה-90, הוא כתב את התסריט לסרט "מקסימום צילום" (Maximum Exposure), שהציג אותו כמחזור שלם של החיים, כולל את התעלומה הרגילה של התעשייה הקולנועית. הסרט לא זכה להצלחה מסחרית, אך גרם להתעניינות בתחום ובסופו של דבר ניתן להציג את ארטרטון כאחד מבמאי הסרטים המובילים ביותר בעולם.

הסרט שהביא לארטרטון הצלחה בינלאומית היה "הפלטפורמה" (The Platform), שיצא לאקרנים בשנת 2019. הסרט זכה לשבחים מצד הקהל והמבקרים כאחד והפך לפנומנון ברחבי העולם. ארטרטון כתב ובימאי הסרט, הוא התמודד עם נושאים חברתיים ומוסריים בצורה ייחודית ומרתקת.

סרטים מובילים

ג'ימה ארטרטון הפך לבמאי הסרטים המוביל ביותר בעולם עם סדרת הסרטים הקומיקס שלו. בין הסרטים המובילים שכתב ובימאי ארטרטון ניתן למנות את "בער למוות" (Burn to Death) שיצא בשנת 2004, "אבריל ועוד מאה גברים" (April and 100 More Men) שצילם בשנת 2008 ו"הילד שהתחיל מהר" (The Boy Who Started Fast) שיצא בשנת 2012.

מוזיקה ומופעים

לצד הפעילות הסרטנית שלו, ארטרטון גם מפעיל עסקי בתחום המוזיקה והמופעים. הוא הופיע במופעים חיים, כתב את המוזיקה לסרטים שלו וגם עורך מוזיקה. בנוסף, הוא היה חלק מסגל המופע "מוסיקה עם ג'ימה ארטרטון" שהתקיים בשנת 2018 והצליח למכור אלפי כרטיסים במהירות תוך יחס רוח מצוין.

ראה גם  גודי לין או קיף

ספרים ופרסים

ארטרטון הוא גם מחבר ספרים, ופרסם מספר ספרים ילדים ונוער שזכו להצלחה רבה. ספריו שואפים למגע בלב הקוראים ולהעניק להם חוויה ספרותית מרתקת. בנוסף לכך, הוא זכה במספר פרסים וציון על יצירותיו הספרותיות, כולל פרס הספר הטוב ביותר בשנת 2015 על ספרו "מסע אל האור" (Journey to the Light).

מותחנים בינלאומיים

בנוסף ליצירותיו הסרטניות והספרותיות, ארטרטון הוא יצירתי ומוכשר גם בכתיבת מותחנים בינלאומיים. הוא כתב מספר מותחנים הפכו לרבי המכר והזכויות נמכרו למספר מדינות ותרגומים שונים. רומן המתח "הילד השוכח" (The Forgotten Child) שכתב, הופיע ברשימות המכר הבינלאומיות ונחשב לאחד ממותחני המצליחים ביותר שנכתבו בעשור האחרון.

סיכום

ג'ימה ארטרטון הוא תסריטאי ובמאי מוביל, המכונה לפעמים "מלך הקומיקס". עם סרטים פופולריים כמו "הפלטפורמה" וסדרת הסרטים הקומיקס שלו, הוא הצליח לשרוד בעולם התעשייה הקולנועית ולהיות אחד המובילים בתחום. בנוסף, הוא פעיל גם בתחום המוזיקה, הספרות והכתיבה המותחנת. עם יצירותיו המובילות והצלחתו העסקית, ארטרטון נחשב לאחד ממובילי התעשייה בענף הקומיקס והסרטים ברחבי העולם.

שאלות נפוצות

מהם הסרטים המצליחים ביותר של ג'ימה ארטרטון?

הסרטים המצליחים ביותר של ג'ימה ארטרטון הם "הפלטפורמה", "בער למוות" ו"אבריל ועוד מאה גברים".

האם ג'ימה ארטרטון זכה בפרסים על יצירותיו?

כן, ג'ימה ארטרטון זכה במספר פרסים וציון על יצירותיו, כולל פרס הספר הטוב ביותר על ספרו "מסע אל האור".

האם ג'ימה ארטרטון פעיל גם בתחום המוזיקה והמופעים?

כן, ג'ימה ארטרטון מפעיל עסקי בתחום המוזיקה והמופעים והוא הופיע במופעים חיים וגם כתב את המוזיקה לסרטים שלו.

ראה גם:

Photo of author

Ahim

כתיבת תגובה